مشاوره حقوقی رایگان 09190218124

مشاوره حقوقی رایگان 09190218124

a.saidnesuad@yahoo.com

منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 441
بازدید دیروز : 338
بازدید هفته : 1838
بازدید ماه : 3551
بازدید کل : 101214
تعداد مطالب : 595
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



با راي اکثريت نمايندگان مجلس بند الف ماده ۵ طرح اصلاح قانون انتخابات حذف شد

 

پيشنهاد حذف بند الف ماده ۵ طرح اصلاح قانون انتخابات با راي اکثريت نمايندگان مجلس به تصويب رسيد. محمدعلي پورمختار در نشست علني امروز (سه شنبه ۲۱ آذر) مجلس شوراي اسلامي و در ادامه روند بررسي طرح اصلاح موادي از قانون انتخابات رياست جمهوري پيشنهاد حذف بند الف ماده ۵ اين طرح را مطرح کرد.


نماينده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شوراي اسلامي گفت: براساس بند الف هر کس با شناسنامه ديگري مي تواند رأي دهد و اگر اين بند حذف شود با ماده ۱۹ همين قانون مخالف است و چنانچه بند الف حذف شود هرکس مي تواند و مجاز است با شناسنامه ديگري رأي دهد.


در ادامه محمدجواد کوليوند به عنوان نماينده کميسيون شوراها و امور داخلي کشور مجلس که موافق اين پيشنهاد بود، گفت: در بند الف آمده است که رأي دادن با شناسنامه ديگري خلاف است و همچنين در بند ۱۰ نيز مطرح شده که رأي گرفتن با شناسنامه ديگري خلاف مقررات و قانون است که رأي دادن و رأي گرفتن دو مقوله جدا از هم هستند.


دکتر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي درباره اين مسئله گفت: رأي گرفتن و رأي دادن دو مقوله جدا است، چون در بند الف قانون آمده است که رأي دادن با شناسنامه ديگري جرم است و در بند ۱۰ اين قانون نيز آمده که رأي گرفتن با شناسنامه ديگران جرم تلقي مي شود.


براين اساس پيشنهاد حذف بند الف ماده ۵ طرح اصلاح قانون انتخابات در صحن علني مجلس و با حضور ۲۲۱ نماينده به رأي گذاشته شد که حذف اين بند با ۱۴۱ رأي موافق، ۲۸ رأي مخالف و ۱۶ رأي ممتنع به تصويب رسيد.


در بند الف ماده ۳۳ قانون انتخابات کشور آمده بود که رأي دادن با شناسنامه ديگري جرم محسوب مي شود.

 



نويسنده: علی اکبر سیدنژاد تاريخ: پنج شنبه 23 آذر 1391برچسب:با, راي اکثريت ,نمايندگان مجلس, بند الف ماده ۵ ,طرح ,اصلاح, قانون انتخابات ,حذف شد,با راي اکثريت نمايندگان مجلس بند الف ماده ۵ طرح اصلاح قانون انتخابات حذف شد, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

علی اکبر سیدنژاد کارشناس ارشد حقوق 09190218124

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to lawyer9.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com